INCANTAŢIA
COSMICĂ A UNUI INIŢIAT:
N.
N. NEGULESCU
Avem în faţă poemele unui iniţiat, N.N. NEGULESCU. Un transmodernist
iniţiat. Sunt două volume („LACRIMI DE DIAMANT”
[1]
– cu o Prefaţă de Florea Miu - Forma Cuvintelor - şi „OCHIUL
DE FOC”
[2]
– cu o dublă Prefaţă: una de Harion Voroneţeanul – Calea
Regală, precum şi una de Petre Ciobanu: Metafizica triunghiului originar).
Ambele volume sunt împărţite în câte cinci
secţiuni:
I-„LACRIMI DE DIAMANT”: 1-„Piramida
ontică”; 2-„Crucea Sephirotică”; 3-„Pendulul percuţiei opalice”; 4-„Cupola
cu haikaiuri”; 5-„Domnia Logosului”.
II-„OCHIUL DE FOC”: 1-„Omul
gnostic”; 2-„Roua Hierogliptică”; 3-„Întruparea
Luminilor”; 4-„Misterele Verbului”; 5-„Fântâna
Panomphee”.
Se vede clar, cel puţin, prin intermediul primului
volum, „LACRIMI DE DIAMANT” - că
Poetul N.N. Negulescu ţine „morţiş” la cifra cinci, în secţionarea pe care şi-o
propune: partea a V-a, a primului volum, nu conţine decât două poeme (faţă de
celelalte patru părţi din volum: 16, 11, 33 – respectiv, 9 „haikaiuri”). Dar...TREBUIA să se işte, şi a cincea „secţiune”, căci era
nevoie de binecuvântarea Cifrei Sacre!!!
Şi orice iniţiat are toată dreptatea de partea sa,
în ce priveşte grija şi respectul (dus până la adoraţia pythagoreică!), faţă de
cifra 5: la ebraicii vechi, spre exemplu, Cifra 5 era echivalentă cu Litera HÉ
- „Numărul
CINCI al Literelor şi 15 al Căilor –
Hieroglifa Marelui Hierofant, Quinta Eternă – Numărul Ştiinţei Binelui şi
Răului; Litera Femeii şi a Religiei; Pentagrama Angelică şi Diabolică”
(cf. Eliphas Lévy, Chei majore şi
Pantaclul lui Solomon) – este, deci, CIFRA
SUPREMĂ A CUNOAŞTERII REGAL-COSMICE, CIFRĂ A CONTRASTELOR DEMIURGICE SUPREME ŞI
A NUNŢILOR COGNITIVE SUPREME!
Este „semn al unirii, număr nupţial” (cf.
Jean Chevalier/Alain Gheerbrandt – Dicţionar
de simboluri, vol. I) – dar şi număr al Centrului! - deci, al Armoniei şi Echilibrului! „Cinci
este şi simbolul Omului (având braţele desfăcute, acesta pare dispus în 5 părţi
sub formă de cruce)” – cf. idem. În hinduism, „reprezintă conjuncţia dintre 2
(număr feminin) şi 3 (număr masculin) – este, deci, Principiul Vital” –
iar în buddhism şi creştinism, este simbolul sintezei şi al Treptelor
Iluminării-Revelaţiei (cele 4 principii elementare cruciforme sunt „cimentate”-unificate
şi semantizate, întru eternitatea Învierii, de către Hristos-CENTRUL!).
...Din punctul de vedere al conţinutului, însă,
opinia noastră este că titlurile (atât ale secţiunilor, cât şi ale poemelor!)
sunt de-a dreptul futile: avem de-a face cu o incantaţie/VIBRAŢIE CONTINUU-DEMIURGICĂ (PARASHABDA brahmanică!), aşa
cum numai în templele buddhiste am mai putea auzi, atunci când „Marii
Hierofanţi” invocă, identifică, şi reprezintă/actualizează eternul AUM/Omul
Divin.
...Cum se defineşte Poetul, prin N.N. Negulescu? Ca
fiind CĂUTĂTORUL TĂCERII MISTICE –
adică, Ucenicul Supremei Aflări: „Eu
caut în mine/tăcându-mi roza tăcerii” (cf. Temelie a Puterii Începuturilor, p. 9). „Roza”, în creştinismul esoteric medievalo-alchimic, este
Hristos-Lumina Lumii. Roza/Trandafirul/Tradafillos este hieratica Floare cu 1.000 de Petale...!
Numai
prin simţirea efectivă, a Verbului Demiurgic, se pot stabili, şi pentru om („precum
în cer, aşa şi pre pământ” – sau, în Tabula Smaraldina: „Ceea ce este jos este la fel cu ceea ce este sus, şi ceea ce
este sus este la fel cu ceea ce este jos”), „Marile Ierarhii” şi „Marii
Ierarhi”, care conduc la starea de SFERĂ platoniciană a Re-Armonizării Cosmosului („Din măreţia sferelor/ vine duhul
asupra limbilor:/<<în>> – zice;/<<în-spre>> – zice;/fluturii
monahi ies din gânduri” – cf. Din
măreţia sferelor, p. 14; „în” este SPLEDOAREA MEDITATIV-EXTATICĂ, iar „în-spre” este DINAMISMUL
LOGOS-ULUI – FLUTURII fiind simbolul Dublului Zalmoxis-HRISTOS: Om
târâtor care, prin metamorfotica crisalidă, devine DUMNEZEU MÂNTUITOR/ILUMINATOR DE ŞANSE DEMIURGICE!)!) ,
întru SPLEDOAREA SUPREMĂ şi VEŞNICĂ (întâi cea al Fiinţei Proprii, şi, prin aceasta, ulterior, Re-Armonizarea
Creaţiei Divine – viziunea aceasta există atât în creştinismul isihast, cât şi
în ocultismul astrologic, alchimic sau al Kabalei!)
: „Şi-n
vibraţiile/Marii Ierarhii/îmi devin sferă a sunetului,/îmi devin sferă a
culorilor,/îmi devin temelie/a puterii începutirilor/din substanţa opalică/a
Spiritului Zohar” (cf. Temelie a
Puterii Începuturilor, p. 9).
OPALUL are
semnificaţii mistico-mentale: are rolul de a ajuta individul să-şi
descopere/reveleze ADEVĂRATUL EU, “stimulând originalitatea şi creativitatea” (cf. www.semipretioase.ro).
ZOHARUL este, de
fapt: Sepher ha-Zohar (Cartea
splendorii"), care a fost publicată, în 1290, de evreul spaniol Moise
ben Semtov de Leon. Încă din veacul al XII-lea (
“Pe
măsură ce Forţa Vieţii se manifestă, ea exprimă noi calităţi precise. Pornind din punctul superior Kether (Coroana),
printr-o traiectorie în zig-zag, ea exprimă, în ordine, Hokmah (Înţelepciunea).
Binah (Înţelegerea), Hesed (Mila), Gheburah (Severitatea), Tifereth (Frumuseţea),
Netzach (Victoria), Hod (Gloria), Yesod (Fundaţia) şi, în final, Malkuth
(Împărăţia), care este a zecea Emanaţie.
Între limbajul şi simbolistica planetară din astrologie, pe de o parte, şi
Arborele Vieţii, pe de alta, există o corespondenţă strânsă. Primele trei
Emanaţii se numesc Triada Superioară. Începând cu a treia Emanaţie, găsim corespondenţa
cu planetele sistemului solar, cunoscute în antichitate şi caracteristicile
asociate acestora în astrologie: Binah - SaturnTimpul, scleroza, bătrâneţea,
uscâciunea, răsplata actelor fiecărei fiinţe. Hesed - Jupiter-Măreţia şi strălucirea,
guvernarea, justiţia, succesul social, banul, prosperitatea materială,
burghezia. Gheburah - Marte-Lupta,
războiul, violenţa, forţa. Tifereth - Soare-Viaţa, dragostea altruistă, sănatatea,
aristocraţia. Netzach - Venus-Emoţia, sentimentalitatea, plăcerea, atracţia
erotică, artele. Hod - Mercur-Cunoaşterea, inteligenţa, energia mentală,
cărţile, şcoala, comunicarea, adaptabilitatea. Yesod - Luna-Inconştientul,
naşterea, căminul, femeia ca mamă, mulţimea, democraţia. Malkuth - Pământul-Manifestarea cea mai densă şi
cumulul tuturor calităţilor enumerate mai sus. Şi mai ştim că: Cabala
împarte omul în trei părţi fundamentale:
1.Nefes - corpul eteric sau
principiul vieţii, ce stă la baza corpului fizic şi al existenţei concrete.
Nefes este forţa care contribuie la construirea trupului. Cabala ne spune că
nefes se introduce în sămânţa bărbatului când se uneşte cu soţia sa. După ce
omul, duhul, a părăsit lumea terestră, nefes înconjoară mormântul său;
2.Ruah - suflu, viaţa, sufletul
format din corpul dorinţelor şi mentalul concret, este un mediator între nefes
ţi nesamah. Ruah nu este atât de sensibil la influenţele lumii exterioare ca şi
nefes şi cuprinde personalitatea sau ego-ul. Plutind între activ şi pasiv,
între interior şi exterior, ruah reprezintă legătura dintre spirit şi materie,
unind în om lumea internă cu cea externă;
3.Nesamah - arborele
vieţii" - este spiritul ce cuprinde
voinţa, inteligenţa şi memoria. Este în legătură cu Divinitatea, astfel că ruah
şi nefes ajung la Sursa divină, prin nesamah. Pătrunzând în nesamah,
Divinitatea le dă viaţă lui ruah şi nefes.
Nefes şi nesamah sunt esenţe diferite - ca uleiul şi apa - între care nu poate
exista o conexiune directă. Din acest motiv, este nevoie de un mediator, de
ruah, care le uneşte. Nefes, ruah şi nesamah nu sunt complet distincte şi separate,
ci se interferează, asemenea culorilor spectrului, care, deşi sunt successive,
se topesc una în alta. După moartea biologică, nefes, ruah şi nesamah se separă
de trup şi se înalţă, fiecare în sfera de unde a venit” – cf. www.opal-astre.ro.
„Până
la blânda chemare/a efluviului TIFERET,/împodobite de planete/merg pe urmele
însângerate/ale lui Iosif din Arimateea/să umplu drumul cu plânset,/suflete
sihastre” („sihastru” - sinonimul Iniţierii)
– cf. Trecerea Eului, p. 34.
...Din
aceste izvoare pur spirituale, pline de Otrava
Regală a Adevărului Ultim, se trage şi domnia (aparent, oximoronică!) a
Poetului: „imperiul bogatei sărăcii/întemeindu-mi domnia” (cf. Imperiul Bogatei Sărăcii” – p. 10) – o
domnie a „dezmărginirii”, prin „îmblânzirea” (FĂPTUIREA cognitiv-ontologică, îngânare/dublare demiurgică!)
a Focului Sacru al Duhului: „eu îmblânzesc focul/zidit de îngeri/din
fiinţa lumii/care se dezmărgineşte” (cf. Îmblânzirea Focului, p. 11) – dezmărginire,
sinergică, a Fiinţei Umano-Divine şi Lumii!
...”Smaraldul” (cf. Seniorii Smaraldului: „Din nouă vremi/din nouă fulgere/din nouă
împărăţii/seniorii smaraldului/mă caută/pe o corabie zburătoare/în ploaia de
aur/a amurgului” – adică, în Viaţa
GLORIOASĂ, de Dincolo de Ierarhiile Cerului, oricând amurgitoare!) este un
alt simbol para-biblic şi ocult, care este utilizat, pentru lucrarea sa
alchimică, de N.N. Negulescu: „Au cele ţesute/pe văi retrase în rugăciune/ strălucirea
smaraldului ceresc” (cf. Culegătorii
de seri, p. 12).
SMARALDUL :”(…) este piatra luminii
verzi, ceea ce îi conferă atât o semnificaţie esoterică, cât şi putere
regeneratoare. (…)Chezăşie a fertilităţii(…). Pentru alchimişti, era piatra lui
Hermes, crainic al zeilor şi Mare Psihopomp. (…) Are proprietatea de a
străpunge cele mai întunecate tenebre(...). Din fruntea lui Lucifer s-a
desprins, în timpul căderii acestuia, un smarald (...). Piatră a cunoaşterii
secrete(...). Era piatra clarviziunii, precum şi a rodniciei şi nemuririi. La
Roma, era atribuită lui Venus, iar în
Să nu uităm şi ce spun V.Lovinescu
şi R.Guénon, în cărţile lor: din Smarald
a fost cioplit Potirul GRAAL...pe care Iosif din Arimateea l-a purtat,
întâi, prin “Ţara EVALAC” (probabil, Maramureşul
VALAHILOR CTITORI!...datorită lor, a apărut Ţara lui VENUS/”CEA VERDE”/SFÂNTA VINERI/PARASCHEVA/MOLDOVA!),
după care l-a dus în Irlanda/Ţara-cea-VERDE,
se pare…oricum, la druizii din “Ţara Bretaniei” (probabil, partea ei
scufundată, azi…: OCULTATĂ SACRU!)
– Regatul Regelui Arthur!
...Oricum,
cunoşterea duce la hierogamia celest-solemnă, trans-temporală, deci
trans-istorică/trans-terestră, re-întregitoare/re-structuratoare
ANDROGINIC-ARMONICĂ: „daţi-mi sunetul liniştii unice/întru
limpedea solemnitate/a nuntirii astrale” (cf. idem, p. 13).
...Din
„pânza
cărnii” crisalidice (adusă sub semnul Eros-ul hesiodic - „cel
dinainte de toţi zeii”: „Sunt născut înainte/de vremea care se năştea”
– cf. Naşterea dintâi, p. 17), se
produce Revelaţia Logos-ului Demiurgic, a Crucii Învietoare de Cosmos şi a
Răscrucii Noilor Lumi-Căi Nebănuite decât de Poet şi Demiurg (alter-ego-ul
mistic al Poetului) : „Aşa, încântător de nevăzut,/la capătul
strigătului/pierzi locul omului” (omul pierdut este cel Înviat,
Re-Găsit în Eternitatea/Anastasias); „Doamne,/este primăvara biblică!/şi embrionii
îngerilor/luminoşi/îmi vor sălăşlui inima” (cf. Primăvara biblică, p. 23); zeităţile sunt „îmbrăcate în lotuşii”
infinirii Luminii (cf. Semn prorocit,
p. 31); până la ICONARUL VEŞNICIEI
PARASHABDEI/SUNTETUL ORIGINAR-DEMIURGIC („Eu, creatul eu/ivit prin fii
omeneşti,/mă vedeam înălţat/pe aripa sunetului/de iconarul veşniciei” –
cf. Pe Aripa Sunetului, p. 37) şi la
Mumele Logos-ului: „O, Doamne,/privesc şi ascult/apropierile, înrudirile, / familiilor de
limbi/care se trăiesc,/ care se ridică/din rădăcini originare” –
cf. Familii
de limbi, p. 73).
Astfel,
prin Iniţierea în Arborele Sephirotic al Fiinţei Cosmice, se produce
Re-Sfinţirea, întru ORFEUL Re-Armonizator al Stării Paradisiace a Făpturii Lui,
a Logos-ului, Re-Încoronarea Logos-ului-CUVÂNT
DEMIURGIC: „În strălucirea/cântului tău / arbore sephirotic,/limba mi se
împodobeşte/cu ambrozia/ slăviţilor crăişori” (cf. Împodobirea Limbii – p. 79 – „crăişorii” erau Regii Mistici ai
Neamului Românesc, neîncoronaţi de oameni, dar purtând aureole de la Logos-ul
Dumnezeiesc!); se produce Originalizarea „Zilei
Înalte” A Facerii prin Cuvânt A Lumii (YOD este Slovă şi Semn al Lui Dumnezeu!): „De atâta armonie/la nordul (n.n.:
NORDUL este Capul Lui Hristos, Iluminarea/Învierea Duhului!) poemului/îngenunche
oceanele” (...) IOD străluceşte/peste întinderea strălucirii,/arborele
Universului” (cf. Zi înaltă,
p. 87); Tatăl Logos s-a stârnit, şi iniţiatul cade (cu trupul) în extaz – dar
cu Duhul îşi ia zborul, alertant, dintre noi (cei „din Cercul Strâmt”!): „Tată
LOGOS - /Domn al Lumilor, Domn al INIMII/vieţilor arzătoare/din inimi/zbor
Visul Tău/din interiorul Cercului,/zbor măreţia/întreitei recunoaşteri,/zbor
ashramul/gravat/de cele şapte raze,/zbor Taborul,/cu aripile Vărsătorului”
(cf. Tată Logos, p. 88).
***
...Vizibil
influenţat de proiecţiile masonice asupra lumii, volumul din 2008, „Ochiul de foc”, nu aduce, din punct de vedere al eficienţei incantatorii,
nimic nou (adică, are MAXIMĂ eficienţă, precum volumul proxim, din 2005!) – ceea ce, evident, nu este
echivalent, în niciun caz, cu sterilitatea semantică! Dimpotrivă, semantica se
dezvoltă maiestuos, într-un ritm perfect al Armoniei Sferice.
Doar
că, ceea ce, în volumul Lacrima de
diamant, era învăluit în surdine, aici, în volumul Ochiul de foc, explodează într-o apoteoză steiner-iană/antropozofică!
Avem,
la pagina 110, enumerarea tuturor perioadelor de evoluţie spirituală a
Pământului:
1-perioada polară;
2-perioada
hiperboreeană;
3-perioada lemuriană;
4-perioada atlanteeană (şi postatlanteeană),
sugerându-se, ulterior, şi „cele 7 rase” şi cele „Şapte Epoci de Cultură” – cf. Rudolf
Steiner - Apocalipsa lui Ioan,
Univers Enciclopedic, 1996, p. 200 (India veche, Persia veche,
egipto-chaldeană, greco-latină, actuală, Filadelfia, Laodiceea...).
„Ies
din naşterea Galactică/visat de Geniile Ierarhiilor/şi cobor în nadirul
materiei/fostelor trupuri/Îmi caut scânteia puterii/Sufletului Hyperboreean/Îmi
caut scânteia puterii/Sufletului Atlanteean/Îmi caut flacăra
splendorii/Sufletului Arian (...) Se fac curcubeie/şi urcă, urcă/un munte
etherat/de Aura Lui Dumnezeu/Ce ne e nouă?/întreb viaţa înaripată/Ea deschide
zâmbetul/polului austral/Mişcă cheile/vechilor Sfere/şi întinde
rădăcinile/dimineţii căzute în genunchi” (cf. Viaţa Înaripată, p. 110).
De
ce cade „dimineaţa” - „în
genunchi”? Pentru că Starea Gloriei Spirituale Finale se numeşte „Locul
cu PATRU RĂSĂRITURI” – şi este, evident, starea de Iluminare
Spirituală superioară oricărei încercări de imaginare, din partea noastră,
aici, pe acest Pământ prăpădit şi tot mai amurgit, cu lumina tot mai îngenunchiată,
chiar din „rădăcină” (de la a doua „frângere” COMPLETĂ a Fiinţei, după
GLEZNĂ... – ...şi Prima „FRÂNGERE” ÎNTRU CRUCE: Prakrti re-unificată, funcţional, cu Purusha)!!!
Însăşi
Lumina Originii se închină...SUPREMEI
ORIGINI, HRISTOS-LUMINA LUMII/IZVORULUI LUMII/LUMINII!
...Din
păcate, din acest poem evocând sferele evolutive ale spiritului terestru,
lipseşte „carnea”, simţirea autentică, din primul volum. Totul, în poemul
citat (parţial) mai sus (Viaţă Înaripată),
pare o înşiruire, iar nu o trăire. O consemnare de „jurnal
de bord”, febrilă şi rapidă, iar nu reproducerea (imposibilă, spun
mulţi!) unui/unei...EK-STASIS!
...Peste
tot, în întreg volumul, sunt, totuşi, metafore splendide, iconografice/iconoglifice
sau icono-dinamice („O pădure de umeri /caută-n vadul
visului/urma Omului”- p. 16, „Lyra-flutura” – p. 31, „fărâmiturile
cuvântului” – p. 31, „alergau pe cărările/cerbilor/speriate
sub/sinusoida şarpelui” -, p. 36, „îi dau drumul/cântecului crucii/prin furtuna
poemului” – p. 44, „eonii filigranaţi” – p. 119 etc. ) -
dar care nu pot sugera...”ceva mai înalt
decât înaltul”! În plus, e mai puţin evidentă Calea spre Lumină, tocmai din
pricina Beţiei de Lumină, năucitoare!
Un
singur poem convinge, nu prin Lumină (NIMIC nu ar mai convinge, prin Lumină, după Iniţierea din Lacrima de Diamant!) – ci, tocmai, prin durerea re-găsită,
re-luată, re-trăită... – poemul Desculţi (p. 131): „Fratele meu Sufletul/umblă desculţ!/Şi mă întreb/în Biserica naşterii:
pe ce mai călcăm, Doamne?/că, uite, am venit/să ascult tăcerea,/cu tot Cerul în
mine” – p. 131.
Da,
este consemnată, clar, criza celui care conştientizează că a ajuns la CAPĂT – indiferent unde ar fi
capătul acesta – în cer ori pe pământ...Cine nu mai „calcă”(măsurând, ritmic,
Pământul, cu limitele Inimii sale!), este silit la...”plutirea eternă”, adică,
la condiţia non-terestră, a-cordă/anti-cordă!
Chiar
nu ştim a răspunde la întrebarea: oare, după Iluminarea Supremă, Dionysiacă
(din aceste două ultime două volume), Iniţiatul N.N. Negulescu n-ar trebui,
oare, să nu mai scrie despre Gloria Armonică, o vreme...”şi-nc-o vreme”...?!
...Apoi,
într-un târziu, ca şi cum ar fi uitat de ele/volumele cele două, ar trebui să
schimbe registrul poetic...Poate.
Criza
din poemul de mai sus (Desculţi) ne
face să credem că Iniţiatul întru Cer va avea o şansă, precum Kesarion Breb, al
lui Sadoveanu: după Cer – Pământul, Mlaştina Augusteonului, poate...
...VISUL, mai curând: da, o re-scriere, în
cheie personală, a viziunii romantice – este o solidă speranţă de „pipăire (penibilă, dar teribil de UMANĂ!) a
Dumnezeului”, în manieră argheziană!
...Nu
ne lasă inima să părăsim aceste poeme „cu cheile sferelor” într-însele,
înainte de a sublinia o posibilă afinitate templieră, a Iniţiatului N. N.
Negulescu: „(...) cormoranul ţâşneşte /prin etherul privirilor/chemat la Învierea/LITEREI
CHINONULUI” (cf. Poemul luminos,
p. 68).
În
ciuda titlului, poemul nu evocă DELOC lumina, ci blestemul fruntaşilor TEMPLIERILOR (primul prizonier – JACQUES DE MOLAY!),
închişi, de Filip cel Frumos (cu complicitatea papei Clement al V-lea!), în donjonul
castelului de la Chinon!
„Litera (de pe pereţii castelului) Chinonului” este, în fapt, o lucrare satanică! „Ordinul Templierilor era un
organism viu, în deplina stăpânire a depozitului său tradiţional, şi atunci ei (n.n.:
TEMPLIERII) au socotit crima (n.n.: regelui şi a papei) într-atât
de mare, încât au cerut răzbunare pentru criminali şi pentru posteritatea lor.
Ei nu şi-au dat seama că ordinul, fiind la sfârşitul ciclului lor de existenţă,
căzuse sub dominaţie demonică. Proba cea mai evidentă a acestei situaţii constă
în faptul că Templierii foloseau acţiuni de MAGIE NEAGRĂ” (cf. Vasile
Lovinescu, Mitul Sfâşiat, cap. Blestemul Templierilor din Donjonul din
Chinon, Institutul European, 1993, p. 105).
...Aşa
se face că, pe 21 ianuarie 1793, când a căzut capul nevinovat al regelui
Ludovic al XVI-lea, din mulţime a apărut un aşa-zis „călugăr”, care, luând
sânge din gâtul tăiat al bietului rege, i-a „botezat” pe toţi cei
prezenţi la hidoasa execuţie-asasinat, „Au nom de Jacques!”/„În
numele lui Jacques”...
...Adică, al demonizatului JACQUES DE MOLAY...ars pe rug, cu „tovarăşii” săi cei
demonizaţi, dimpreună, „în ziua de <<13 martie 1313>>, iar nu pe 18
martie 1314” - cf. www.osmth.ro, Marele Priorat al României, Obedienţa Regulară de Porto,
art. La ce dată s-a produs supliciul
lui Molay?, de Cav.CRISTIAN
TIBERIU POPESCU, Comandantul Comanderiei nr. 1
„Dimitrie Cantemir” !
...Două cărţi ne stau, ne pândesc, acum, de pe birou.
Aşteaptă să le reluăm hermeneutica, mereu, la nesfârşit: NUMAI aşa vom afla Taina despre Lume şi despre Sinele propriu devenit,
prin miracolul trans-substanţierii - SINEA
COSMICĂ!
Numai aşa INIŢIATUL (Poetul - N.N. Negulescu) care
le-a scris/înscris (prin Poemele-Glife Sacre!), în Veşnicia Învierii, îşi va fi
împlinit Luminata lui MISIUNE, faţă
de Om, Omenire – faţă de Creator şi faţă de...mirabila, etern-enigmatica Lui
Creatură, care (după ce a văzut, precum Lazăr
cel Înviat – Minunile Paradisului!) - nu-şi mai poate curba, spre jos, Fiinţa-CAPUL-Duhul, înapoi, spre Pământ... - ci aşteaptă Efectul ORFIC-Sărbătoarea-fără-de-Sfârşit, Efectul de Transcendere a MUNŢILOR, în Unicul Munte-MERU - efectul de anulare a ultimei
rămăşiţe de tânjire, perversă-diabolică, după borboros-ul „arginţilor lui Iuda”, după starea de
„părere”
- efectul desprinderii de contingent,
întru CERTITUDINEA SACRĂ a „viorilor
de sărbătoare”: „Dacă se dilată munţii/topind peste noi
arginţii,/mi se pare, mi se pare/că-s viori de sărbătoare” (cf. Dacă vin..., p. 132).
prof. dr. Adrian Botez
[1]
-N.N. Negulescu, „Lacrimi
de diamant”, Ed. Autograf, Craiova, 2005.
[2]
-N.N. Negulescu, „Ochiul
de foc”, Ed. Autograf, Craiova, 2008.